تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

تبلیغات


    **// سلام.عرضم به حضور مبارکتون باشه که این روزا احساساتمو طبقه بندی کردم(البته بر اساس کتابایی که خوندم ). در ادامه چندتایی بهتون پیشنهاد میدم که اگه فرصت داشتین و وقت یاری کرد بخونید.

    این احساس ها به ۱۰ طبقه کلی دسته بندی شد که براتون نام میبرم:

     

    ۱)احساس ترس مثل: نگرانی/اضطراب و از این قبیل احساسات

    ۲)احساس آزردگی

    ۳)احساس خشم

    ۴)احساس ناکامی

    ۵)احساس نا امیدی

    ۶)احساس ناکامی

    ۷)احساس گناه 

    ۸)احساس بی کفایتی

    ۹)احساس درماندگی

    ۱۰}احساس تنهایی

     

    خب حالا باید چیکار کرد؟...الان براتون میگم:

    مهم ترین کار ما اینه که نوع احساسمونو با توچه به شرایط شناسایی کنیم و ببنیم جزو کدوم یکی از این دسته ها (یا نزدیک بهش) است.

    مرحله ی بعد اینه که به اون احساس اهمیت بدیم و ازش فرار نکنیم.

    مثل اینکه من احساس نا امیدی رو شناسایی میکنم.حالا میرم سراغ اینکه چرا این حس بهم دست داده؟چه کاری برای تغییرش میتونم انجام بدم...خلاصه اینکه از خودمون فرار نمیکنیم.

    راستش خود من وقتایی که مطابق یا اصول و برنامه ریزی خودم پیش نمیرم عصبانی میشم .خیلی نشستم به این موضوع فکر کردم و به یک دلیل عمده رسیدم:

     اینکه قوانین و برنامم خیلی سخت گیرانه بود(مثلا برنامه میریختم ار صبح زود درس بخونم اما هیچ وقت اجرایی نمیشد).اما یاد گرفتم که کارها رو به تیکه های کوچیک تر تقسیم کنم تا از پسشون بر بیام .اینجوری حالمم بهتره :)

    اینم یه ۲تا کتاب خوب:

    **حکایت دولت و فرزانگی-مارک فیشر

    **کنترل احساسات-انتونی رابینز

    و البته کانال تلگرامی کارنیل   @karnil


    این مطلب تا کنون بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 11 دي 1348 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : اینکه ,احساسات ,احساس ناکامی ,

تبلیغات


    Ads1

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز چهار شنبه 3 خرداد 1396

تبلیغات

ads2

تبلیغات

ads3

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر